Traduje se, že pořízení automobilu je druhou největší investicí. Do první se zahrnuje možnost zakoupení vlastního bydlení. Je pravdou, že investice do automobilu je také dost náročná a to se většinou nepočítají další nákladové položky, bez kterých se to rozhodně neobejde. Základní, případné havarijní pojištění, asistence, výměny součástek, olejů, rozvodů, menší nebo větší opravy a už to jede jako rozjetý vlak a to snad každý měsíc se objeví něco nového. Mezitím uteče rok jako voda a zdraží se nám pojištění. Na mnoho různých nedostatků nás mohou upozornit různé kontrolky, na některé z nich bychom ale raději ani neměli spoléhat. Samozřejmě asi nejčastěji nám může svítit kontrolka na samotné palivo, ale to tak nějak předpokládáme, dokonce si hlídáme ještě rafičku, která se rapidně propadá snad až pod nulu. Co ostatní? Dají se uhlídat pouhým okem?
Tady nás kontrolka nezachrání
Mnoho řidičů se jednoduše spoléhá na to, že když něco dochází nebo nefunguje, tak se jednoduše rozsvítí kontrolka. To platí i v případě nízké hladiny motorového oleje. Tady může a skutečně dochází k velkému omylu. Nezachrání nás, že jsme pořídili nejkvalitnější značku oleje, jako například jsou oleje total s příslušným označením pro naše vozidlo. Počítač totiž neumí odhadnout, že by bylo potřeba hladinu doplnit, ale ozve se, až když je hladina skutečně v kritickém stavu. To dochází k nasátí vzduchu do olejového čerpadla a motor tak bude pracovat chvíli bez mazání. Kontrolka na palubní desce nás totiž ve skutečnosti informuje o nízkém tlaku v mazací soustavě a to není jedno a to samé.
Zvednout častěji kapotu se vyplatí
Problém je, že řidiči zapomínají kontrolovat hladinu oleje ručně. Není to moc práce, ale většina se spoléhá na elektronickou cestu. Jenomže čidla a realita jsou dvě odlišné věci. Olej je životodárnou kapalinou nejen pro motor, ale i ostatní součástky, které se bez jeho přítomnosti neobejdou. Raději je lepší několikrát zvednout kapotu, než osud našeho motoru nechat na svítící kontrolce, pak se může oprava podstatně prodražit.